Dintr-un soi de solidaritate şi iubire de români si România vā las aceste rânduri unde se spune că s-a bătut degeaba la uşa presei. Că a fost dezinters.
Eu zic că nu toatā presa are dopuri în urechi. Eu cred cā nu toți jurnaliştii vor să dispară brandurile româneşti! De aceea aici şi acum, eu vreau să iau atitudine. Vreau să ştiți şi voi şi să ajutați, să cumparăți, să salvați!
„Beautybarometer „are cea mai bună radiografie a unui fenomen.
beautybarometer.com
,,Tovarasa Opris, daca in RDG se fac parfumuri asa bune, dumneavoastra nu puteti face? Dar sa nu fie cu nume capitaliste” Viorica Opris avea in jur de 30 de ani, facea formulele parfumate de sampon si deodorant, iar Farmec ii inlesnise cu greu sa mearga la cursuri la Givaudan, chiar in US la renumitele laboratoare Estee Lauder, dar si in Germania la Harman&Reimer. Se intorcea in peisajul gri comunist si din mainile ei a iesit Favorit, Farmec 16, aromele sampoanelor Farmec cu urzica, dar si a sapunurilor Oana. Seria de deodorante anotimpuri era chiar mai apreciata decat Impulse-urile aduse pe sub mana, insa nimeni nu stia ca erau chiar mai calitative decat Impulse, insa trebuiau numite ,,muncitoreste” Primavara.
In vara aceasta, intr-un Cluj Napoca toropit de caldura, intram in parfumeria Vioris. Doamna Opris ma astepta in magazin, in timp ce verifica sticlele de pe raft. M-a primit ca un om cu inima mare ,,Doamna Ana Maria, vedeti ce magazin mic am”. Iar eu cu ochii in lacrimi ,,Doamna Opris, aici sunt parfumurile dumneavoastra, nimic nu e mic”. Cu mainile framantate, imi spuse ca simte ca epoca ei a apus. Ca poate ar trebui sa inchida pentru ca oamenii nu mai prea vor parfumurile ei. Apoi imi aduce aminte de cateva momente frumoase, se scuza ca inainte sa ne vedem a avut de facut mancare si ca azi traiul ei e asa simplu, ca poate nu stie sa vorbeasca. Nu a mai intrat de mult intr-o parfumerie pentru ca de cate ori merge se simte stinghera si vanzatoarele sunt prea agitate. Dar vocea ei aduce lent si natural franturi de istorie pe care eu le-am inchis in inima mea. I-am multumit ca mi-a confesat atatea si i-am promis sa duc secretul ei cu mine, bucuria ei si amagirea ca nu mai simte ca face parte din lumea de azi.
,,Poate ca o sa inchid la anul, nici nu mai stiu, am grija de nepoti, de familie, parca nu stiu daca mai are sens sa am si parfumuri”.
Ii spun sa nu renunte, dar ii vad in ochi si dezamagirea, dar si sclipirea aceea specifica oamenilor prea sensibili.
Imi spune incet ,,Stiti, au vrut unii sa imi cumpere formulele, dar eu nu le pot da”. M-am incruntat un pic si i-am zis ,,Nici sa nu le dati, e munca dumneavoastra de aproape 50 de ani”. Imi desface un flacon din Casual, un parfum din care nu mai produce. Ii spun ca e prea frumos sa nu se mai faca. Ofteaza si trecem mai departe.
Trebuie sa plece ca o asteapta nepotelul acasa, ne imbratisam si imi vine sa plang iar. Ma incurajeaza ,,Sunteti tanara, aveti atatea alte lucruri ….”. Dau din cap, insist sa ma lase sa cumpar macar un parfum, imi mai adauga ea doua si ne luam la revedere.
Povestea asta as vrea sa nu se inchida aici. Vioris e poate ceva ce nu meritam ca istorie, pentru ca tinem ascuns. Am batut la usile presei si cu greu o revista – doua mi-au facut un articol despre doamna Opris. Altii nu sunt interesati. Nu e destul de comercial. Intre timp, magazinul Vioris din Cluj Napoca mai tine usile deschise pentru cei ce au intinerit si imbatranit cu aceste parfumuri. Magazinul online se gaseste mai greu in marele Google: https://parfumvioris.ro/
In fiecare luna scad vanzarile. Mai suntem cativa nebuni care savuram parfumurile in sticle modeste, dar cu arome ce ne aduc aminte de ce suntem cu adevarat.
I-am urat doamnei Opris sa traiasca 100 de ani. Si i-am promis ca daca ma imbogatesc voi finanta acest business…. am ras amandoua si am zis ca nu avem noi sansa de a fi bogate in bani, ca Dumnezeu ne-a dat altceva.
Acum cateva zile am vorbit cu ea si mi-a rupt sufletul ,,Oare oamenii mai vor parfumurile Vioris?”. I-am zis ca da si ca mai incerc sa fac ceva.
Daca nu aveti inca un parfum semnat de doamna Opris, va asigur ca merita efortul de a da sub 80 de lei pe un parfum de 50 ml., dar cu 50 de ani de emotii.
Va recomand Black Flower, Proud, Paradise, pentru domni Ego sau Gentleman. Si va multumesc daca veti intra pe site sau chiar in magazin, in magazin inca mai aveti bafta, cred, sa gasiti si Casual.
Am postat initial asta in grupul Parfumaniacs si oamenii au spus ca vor sa dea share, lucru care m-a impresionat, asa ca postez si aici ca sa poata da oricine share sa dam vestea ca Farmec 16 a fost creat de doamna Viorica Opris si ca astazi inca ii putem cumpara parfumurile. Vioris Parfumerie
De 👉beautybarometer.com
Eu am ales două!
Alege şi tu, măcar unul!