Circulație feroviară redeschisă între Craiova și Caracal

0
187

Azi, 20 ianuarie 2024, începând cu ora 09:55 traficul feroviar a fost reluat în condiții de siguranță, între Craiova și Caracal.

În acest moment, circulația trenurilor este operațională pe ruta directă Craiova – Caracal, cu mențiunea că în zona stației CF Leu, traficul feroviar se desfășoară pe un singur fir de circulație, deoarece intervențiile în zona deraierii sunt încă în desfășurare.

La data de 16 ianuarie 2024, în jurul ore 01:30, la intrarea în stația CF Leu, 9 vagoane din compunerea unui tren privat de de marfă au deraiat, iar alte 2 s-au răsturnat, iar urmare deraierii a fost afectată linia pe ambele fire de circulație (300 m), au fost avariate 3 aparate de cale și a fost rupt un stâlp al liniei de contact. Trenul aparține operatorului privat de marfă Global Rail Solutions, avea în compunere 35 de vagoane încărcate cu cereale și circula în relația Salonta – Roșiori Nord.
Personalul feroviar de specialitate a intervenit în aceste zile, în mod continuu, în stația CF Leu, unde s-a produs deraierea și a executat ample și complexe lucrări pentru: retragerea celor 24 de vagoane ale trenului, care nu au fost implicate în deraiere, ridicarea și scoaterea în afara gabaritului a celor 11 vagoane deraiate, refacerea liniei pe firul I (montat traverse, șină, un aparat de cale), aducerea liniei în parametri pentru circulația trenurilor și punerea sub tensiune a firului de contact.
Utilaje folosite:

  • 2 macarale de mare tonaj (250 tone și 125 tone) pentru ridicarea vagoanelor;
  • 2 utilaje multifuncționale;
  • 1 drezină de linie pentru transportul materialelor;
  • 2 drezine pantograf pentru repunerea tensiunii.
    Echipele de intervenție vor acționa în continuare în stația Leu, cu personal și utilaje, pentru finalizarea tuturor lucrărilor necesare restabilirii traficului feroviar în condiții normale, pe ambele fire de circulație. Astfel, se va interveni pentru refacerea liniei pe firul II (montat traverse, șină, două aparate de cale și înlocuire stâlp LC), aducerea liniei în parametri pentru circulația trenurilor și punerea sub tensiune a firului de contact.

Evenimentul produs la data de 16 ianuarie 2024, este investigat de către o comisie de specialitate AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.

Sursa: CFR Infrastructura Craiova

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here