Două dintre echipe au finalizat tronsoanele alocate inițial și anume drumul tehnologic spre capetele tunelului Boița.
Acestea vor începe execuția rețelei de drumuri secundare de acces spre punctele de realizare a geoforajelor.
Astăzi, o echipă tehnică a CNAIR a inspectat zona în care se desfășoară defrișările pe Valea Oltului.
După verificarea fiecărui punct de lucru, specialiștii CNAIR au instructat antreprenorul să ia următoarele măsuri:
- aducerea în zonă a unor echipe de alpiniști specializați care să indepărteze de pe versant materialele rezultate din defrișări și din amenajarea drumurilor de acces,
- menținerea continuității zonelor naturale care preiau apele de pe versant (torenți) în cazul în care plouă,
- curățarea podețelor care subtraversează DN7 pentru asigurarea debitelor,
- asigurarea prezenței în intervalul orar 20.00 – 6.00 a unor echipe de siguranța circulației pe sectorul pe care se lucrează.
Aceste echipe vor decide rapid închiderea totală a circulației în cazul în care apar situații periculoase și vor curăța partea carosabilă în cel mai scurt timp posibil.
I s-a atras din nou atenția antreprenorului turc care are în posesie amplasamentul pe care se desfășoară lucrările că are responsabilitatea să ia toate măsurile care se impun pentru a evita orice situație de risc.
Ca urmare a operațiunilor de defrișare în care sunt implicate și utilaje grele, se menține ridicat riscul de cădere pe carosabil a arborilor, rocilor și maselor de pămant.
Pe măsură ce acestea ajung pe zona drumului, echipele antreprenorului degajează carosabilul pentru a putea deschide rapid circulația atât în perioada celor două ferestre de timp programate în timpul zilei (7.30 – 8.00 și 16.30-17.00) cât și la ora 20.00 (când se suspendă lucrările pe ziua respectivă).
DRDP CRAIOVA