AU ÎNCEPUT CONTROALELE PRIVIND SALUBRIZAREA LA PRIMĂRIILE DIN DOLJ

0
175

Conform Planului Anual General de Activități al Gărzii Naționale de Mediu, Comisariatul Județean Dolj a demarat acțiunile de inspecție și control pentru verificarea stadiului de realizare a măsurilor prioritare de guvernanță privind gestionarea deșeurilor municipale (conform PNGD) și a stării de salubrizare a localităților.

Astfel, se urmăresc a fi respectate prevederile HG nr. 942/2017 de aprobare a Planului Național de Gestionare a Deșeurilor (PNGD), OuG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, Ordinului nr. 846/2019 privind desfășurarea de controale pentru identificarea depozitărilor ilegale de deșeuri la nivel național, OuG nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, Legii nr. 24/2007 republicată privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor Legii nr. 54 din 19 martie 2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic si O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice – modificări, conform dispozițiilor controlului tematic transmis.

Perioada controlată este anul 2023, fiind verificate:

  • implementarea sistemelor de colectare separată de către ADI/UAT-uri, respectiv existența punctelor de colectare și dotarea corespunzătoare a acestora;
  • asigurarea și respectarea programelor (graficelor) de colectare separată, cel puțin pentru deșeurile din hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale;
  • atingerea nivelului de pregătire pentru reutilizare și reciclare;
  • utilizarea sistemelor de colectare separată a deșeurilor de către generatori (inclusiv populație);
  • transportul separat (fără a fi amestecate) al deșeurilor colectate separat de la generatori;
  • îndeplinirea țintei de reducere a cantității de deșeuri municipale depozitate de către UAT-uri, pentru anul 2023;
  • modalitatea de gestionare a deşeurilor periculoase generate în gospodării
  • trasabilitatea deșeurilor municipale de la generator la valorificare/ eliminare.
  • amplasamentele cu abandonări de deșeuri identificate în urma controalelor efectuate în anul 2023, dar și alte amplasamente noi, care au fost semnalate prin sesizări, prin apariții mass-media.
  • depunerea la termen a declarațiilor privind Fondul pentru mediu.

Până în acest moment s-au verificat 2 UAT-uri, dar și Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară de Gestionare a Deşeurilor ECODOLJ. Astfel, având în vedere aspectele urmărite în control, îndrumăm atât primăriile din Dolj, cât și Consiliile Locale să își îndeplinească obligațiile din punct de vedere al legislației privind protecția mediului, astfel încât bugetul să nu fie irosit pe amenzi și să găsescă soluții eficiente de gospodărire a localității.

Comunicat de presa – Garda de Mediu Dolj

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here