CONGRESUL- PARTENERIAT ȘI SOLIDARITATE PENTRU SĂNĂTATE

0
209
Comunicat de presă:
   
În data de 14 noiembrie 2024, în Sala C.A. Rosetti a Palatului Parlamentului României, între orele 10:30-13:00, s-a desfășurat sedința publică a celui de-al VIII lea Congres al Federației Solidaritatea Sanitară din România ( FSSR).


Tema Congresului a constituit-o , Parteneriat și Solidaritate pentru sănătate. Dezvoltarea organizațiilor sindicale și consolidarea dialogului social în sănătate pentru un viitor echitabil și sustenabil.

Alegerea temei are în vedere că dialogul social este parte integrantă a democrației statelor Uniunii Europene, desfășurarea și dezvoltarea dialogului social fiind o componentă fundamentală a modelului social european. În acest context, consolidarea organizațiilor sindicale contribuie la consolidarea dialogului social, la implementarea modelului democratic european și la transpunerea normelor și valorilor U.E

Alături de cei peste 600 de participanți, la partea publică a lucrărilor Congresului se vor adăuga o serie de invitați, împreună urmând să identifice punctele comune de întâlnire și acțiune pentru viitorul sistemului sanitar, al lucrătorilor din sănătate și al dialogului social.

Cei peste 600 de participanți asigură cea mai mare reprezentare a angajaților din sănătate de până acum la deciziile privind acțiunile viitoare desfășurate în interesul acestora. Reprezentativitatea întâlnirii este amplificată de organizarea tip multiplex, ce permite „participarea la distanță” a membrilor de sindicat și a tuturor angajaților din sănătate interesați la o bună parte din lucrările acestuia. Această formă de organizare include accesul la o platformă dedicată, ce conține proiectul rezoluțiilor Congresului și posibilitatea de interacțiune, precum și transmiterea online a primei parți a evenimentului. Estimăm că numărul de angajați din sănătate ce vor asista la lucrările Congresului prin intermediul platformelor online este de cca. 40.000. Întregul eveniment este în mod implicit o lecție de transparență și democrație, furnizată într-o perioadă electorală.

Partea publică a lucrărilor Congresului FSSR
include dezbaterea și adoptarea rezoluțiilor, menite să comunice public așteptările membrilor de sindicat pe termen mediu și lung și direcțiile de acțiune ale organizației. În partea a doua a lucrărilor Congresului delegații la Congres vor alege membrii structurilor de conducere pentru următorul mandat și vor stabili strategia de acțiune.

În acest an, în mod accidental, calendarul electoral s-a suprapus pe calendarul multianual al evenimentelor FSSR. Ținând cont de regulile neimplicării în campania electorală, asumată de FSSR, la Congres au fost invitați doar cei mai importanți reprezentanți ai instituțiilor statului, incluzând Premierul României, Președintele Senatului și Președintele Camerei Deputaților, invitațiile adresate având în vedere calitățile oficiale existente la data desfășurării evenimentului. Deoarece unii dintre acești invitați au și calitatea de candidați la alegerile prezidențiale, acestora le-a fost prezentată posibilitatea de a-și exprima în fața celor peste 600 de reprezentanți ai profesioniștilor din sănătate prezenți în sală (la care se adaugă cei care vor asista prin intermediul platformelor de comunicare) punctele de vedere și viziunea pentru viitor în privința sistemului sanitar și a dialogului social, incluzând deciziile susceptibile să afecteze situația angajaților. Este evident că, dat fiind contextul electoral, alături de cele prezentate, participarea sau absența participării pot fi interpretate din perspectiva interesului pentru angajații din sănătate.

Congresul al VIII-lea al FSSR are un caracter multiplex și din perspectiva pregătiri pentru viitor: ținând cont de semnalele publice existente activitățile includ acțiunea  „chitul de proteste”, ca formă de pregătire prealabilă a participanților. Din această perspectivă, suprapunerea celor două calendare lansează o altă noutate: pregătirea pentru proteste încă din timpul campaniei electorale.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here